جاذبه های گردشگری مشهد
نوشته شده توسط : هانیه بیدی

موزه مرکزی مشهد

_مرکزی_مشهد_1.jpg

موزه مرکزی مشهد یکی از مهم ترین موزه های جهان محسوب می شود چراکه اشیا این موزه از لحاظ کثرت ، ارزش و سلامت آن ها حرف اول را می زند .موزه ابتدایی در سال 1324 ه . ق در مجاورت مقبره شیخ بهایی افتتاح شد و 32 سال بعد یعنی در سال 1356 به ساختمان فعلی انتقال یافت .این موزه شامل مجموعه ای از سکه های بی همتا از دوره های مختلف تاریخ، اشیای عتیقه مسی، سنگی، طلایی، مفرغی و... است. در این موزه کتیبه های تاریخی و نسخه های ارزشمند تاریخی دیگری وجود دارد که به مراجعه کنندگان نمایش داده می شود. در حال حاضر  11قسمت در این موزه وجود دارد که اشیاء نفیس و گرانبها را از هم جدا کرده.

_مرکزی_مشهد_2.jpg

 

پارک آبی مشهد

_آبی_مشهد_3.jpg

مشهد مقدس با دارا بودن ۳ پارک آبی (همه از نوع سرپوشیده) بیشترین تعداد پارک آبی را در سطح کشور دارد. پارک های آبی مشهد عبارتند از "سرزمین موجهای آبی" "پارک ساحلی آفتاب" و "پارک آبی ایرانیان".پارک آبی مشهد که بیشتر به نام سرزمین موجهای آب شناخته می شود یکی از بزرگترین پارک های آبی در خاور میانه شناخته می شود. پارک آبی چه از لحاظ بزرگی و چه سرپوشیده بودن در خاورمیانه تک و بی نظیر می باشد. همچنین این پارک در میان کاملترین پارک های آبی می باشد. این مکان محیطی خوب و آرام را برای افراد به وجود آورده است. لازم به ذکر است که با توجه به امکانات تفریحی بالای پارک آبی, این مکان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری مشهد محسوب می شود. از امکانات تفریحی این پارک می توان به سرسره موج, استخر شنا, سونا, جکوزی ,سرسره تاپسی(Topsy Turvy) اشاره کرد.

ساعت کاری از نه تا بیست و دو می باشد.

بانوان روزهای زوج امکان استفاده از پارک آبی را دارند و آقایان روزهای فرد و جمعه ها می توانند استفاده کنند.
نرخ بلیط برای هر فرد بزرگسال 25 هزار تومان و کودکان(باقد بین 100 تا 120 سانتی متر) 15هزار تومان می باشد.

 

_آبی_مشهد_5.jpg

 

روستای کنگ مشهد

 

_کنگ_مشهد_1.jpg


کنگ در لغت دو معنی دارد اولی به معنی پرنده‌ای قوی پنجه که در مناطق کوهستانی زندگی می‌کند و دیگری به معنی دژ مستحکم میباشد . روستای ییلاقی کنگ از توابع بخش طرقبه شهرستان مشهد در 19 کیلومتری غرب طرقبه و 29 کیلومتری مشهد، ماسوله ای است متعلق به قبل از اسلام. روستای کوهستانی کنگ در دامنه جنوبی رشته کوههای بینالود با آب و هوایی کوهستانی در ارتفاع 1700 متری از سطح دریا واقع شده است. و به دلیل وجود کوه‌های مرتفع درختان فراوان و  نوزیدن بادهای خشک دارای آب و هوای معتدلی میباشد . نحوه استقرار خانه‌ها با توجه اقلیم و جهت باد و جهت تابش خورشید در راستای شمال شرقی جنوب غربی است که بیشترین بهره‌گیری از انرژی و صرفه‌جویی در مصرف آن میباشد .چشم انداز ارتفاعات، باغهای سرسبز و حاشیه رودخانه به ویژه در فصول بهار، تابستان و پاییز بسیار جالب توجه و تماشایی است.روبروی روستا رودخانه ای است که از ارتفاعات اطراف روستا سرچشمه می گیرند و در میان دره ای سرسبز جریان می یابند.کوه‌ها و ارتفاعات و چشم‌اندازهای زیبا کنگ یکی از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی حومه مشهدبه شمار رفته و برای فعالیت‌های تفریحی و ورزشی بسیار مناسب است .مسجد و تکیه روستا با قدمتی 150 ساله از جمله جاذبه های تاریخی روستای کنگ برای مسافران تور مشهد  است.

_کنگ_مشهد_2.jpg

_کنگ_مشهد_4.jpg

 

روستای خوش دره مشهد

khoshdare1.jpg

روستای خوش دره مشهد از روستاهای استان خراسان رضوی است که در فاصله ۱۸۰ کیلومتری جنوبی از شهر مشهد مقدس ودر شهرستان مه ولات و در بخش شادمهر واقع شده است. این روستا همچنین در ارتفاع ۱۲۸۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است و از نظر موقعیت جغرافیایی نیز در عرض 35 درجه و 14 دقیقه شمالی وطول جغرافیایی 58 درجه 57 دقیقه شرقی واقع شده است. این روستا همچنین در فاصله 300 کیلومتری جنوب غربی شهرستان تربت حیدریه و در مسیر جاده تربت حیدریه به کاشمر قرار گرفته است.روستای خوش دره مشهد دارای جمعیتی بالغ بر 500 نفر است که حدود 200 خانوار را تشکیل می دهند. شغل مردم این روستا مانند اکثر روستاها کشاورزی و دامداری می باشد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تغییرات عمده در روستا مردم از نعمت آب،برق،تلفن و سایر امکانات رفاهی مانند مخابرات و پست بانک بهره مند شدند.مسافرانتور مشهد می توانند لحظات آرام و لذت بخشی را در این روستا سپری نمایند.

khoshdare20.jpg

جهت رزرو و خرید تور مشهد و اطمینان حاصل کردن از بهترین قیمت ها با بخش فروشتماس حاصل فرمایید.

 

طبیعت اسفجیر مشهد

esfajir20.jpg

طبیعت اسفجیر مشهد که در فاصله 200 کیلومتری شهر مشهد واقع شده،دارای آب و هوایی معتدل می باشد. یکی از ویژگی های بارز این منطقه،وجود تاکستان های فراوان است که مسافران تور مشهد میتوانند از این طبیعت زیبا بهره مند شوند. اسفجیر روستایی است که به دلیل داشتن آب فراوان، از باغات و مزارع پرباری برخوردار بوده است. پس از گذر از روستا و با حدود یک ساعت پیاده روی در کنار رودخانه به میان دره ای با دیواره های بسیار بلند وارد می شوید که با ادامه این مسیر به محوطه زیبای آبشار اسفجیر خواهید رسید، دیواره هایی به ارتفاع بالای دویست متر که از زیر آنها آبی زلال جاری است. گذشتن از آبشار اسفجیر بدون داشتن امکانات حرفه ای کوهنوردی تقریبا محال است. در ادامه مسیر نیز آبشارهای کوچک و بزرگ و طبیعتی منحصربه فرد از انواع گیاهان و حیوانات هر بیننده ای را مسحور خود می کند. صخره های سنگی که آب از میان آنها به صورت لوله مانند فوران می کند و وجود افعی های بزرگ و بی دم، از تعاریف اهالی از طبیعت پشت آبشار بود.در واقع طبیعت بکر این منطقه برای مسافران تور مشهد بسیار جذاب و خاطره انگیز خواهد بود.

esfajir1.jpg

جهت رزرو و خرید تور مشهد و اطمینان حاصل کردن از بهترین قیمت ها با بخش فروشتماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط:

تور مشهد زمستان 95

تور مشهد اسفند 95

تور مشهد نوروز 96

تور مشهد بهار 96

تور مشهد فروردین 96

تور مشهد اردیبهشت 96

تور مشهد از شیراز

تور مشهد از تبریز

تور مشهد از اصفهان

تور مشهد از کرمانشاه

جاذبه های گردشگری مشهد, بهترین جاذبه های گردشگری مشهد ,مکان های گردشگری مشهد ,جاذبه های دیدنی مشهد 





:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری مشهد, بهترین جاذبه های گردشگری مشهد ,مکان های گردشگری مشهد ,جاذبه های دیدنی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: